W Królewskiej Akademii Wojskowej w Brukseli odbyło się 16 kwietnia seminarium na temat bezpieczeństwa morskiego. Wydarzenie zorganizowała prezydencja Belgii w Radzie Unii Europejskiej we współpracy z Centrum Studiów nad Bezpieczeństwem i Obronnością (Studiecentrum voor Veiligheid en Defensie, SCVD). Eksperci omówili kilka kluczowych obszarów morskich, w których należy zabezpieczyć interesy UE: Morze Północne, Morze Śródziemne, Zatokę Gwinejską i Morze Czarne.
Jeszcze w lutym Parlament Europejski zdecyduje o regulacjach celnych na granicach UE. To będą ważne decyzje dla działalności portów morskich i działających na ich ternie operatorów, spedytorów, agentów morskich i agencji celnych oraz urzędów „Popierając założenia reformy celnej polegające na znacznej poprawie efektywności procedur celnych w UE, European Sea Ports Organisation (ESPO) podzieliła się z ustawodawcami szeregiem obaw związanych z nowym kodeksem celnym” – informuje kierownictwo ESPO.
Piłkarz Quincy Promes został skazany na sześć lat więzienia przez sąd rejonowy w Amsterdamie za przemyt ponad tony kokainy do Holandii. Zawodnik Spartaka Moskwa nie trafi jednak za kratki, gdyż Rosja nie ma podpisanej z Holandią umowy ekstradycyjnej.
W miesiącu grudniu trwała przede wszystkim kontynuacja olbrzymiego zagrożenia wojennego, a także konkretne ataki na statki handlowe na Morzu Czerwonym. Uderzenia były dokonywane przez rebeliantów Huti wspieranych przez Iran, którzy stanowczo podkreślili, że pomimo coraz większych zabezpieczeń stosowanych przez organizacje i porozumienia międzynarodowe w zakresie bezpieczeństwa transportu w tamtym regionie nie zaprzestaną takich działań.
Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
W środę, 17 maja po prawie 2 miesięcznym rejsie, do macierzystego portu wraca Dar Młodzieży.
Sześć autonomicznych dronów będzie wykonywać codzienne loty w rejonie portu w Antwerpii, co jest pierwszą tego typu inicjatywą na świecie, która w istotny sposób przyczyni się do ogólnego bezpieczeństwa złożonego środowiska portowego. Uruchomiona dzisiaj sieć „D-Hive drone-in-a-box” jest wynikiem partnerstwa między Portem Antwerpia-Brugia, DroneMatrix, SkeyDrone i Proximus.
Holenderska policja potwierdziła, że port w Antwerpii otrzymał drogą telefoniczną groźby dotyczące jednego ze statków.
Spółka „Port of Antwerp – Bruges”, która zarządza portami w Antwerpii i Brugii, podnosi od przyszłego roku swoje stawki o 9,94 procent - poinformowała firma w komunikacie przekazanym mediom. To największa podwyżka w historii obu portów, zauważa „Gazet van Antwerpen”.
Dystrybucja produktów farmaceutycznych wymaga szczególnego postępowania. Sposób ten jest określony w wytycznych GDP (Good Distribution Practice). Port w Antwerpii-Bruges jako pierwszy na świecie przełożył te zasady na sferę morską, aby w całym łańcuchu logistycznym działać zgodnie z tymi europejskimi zasadami GDP.
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
Ponownie odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż, może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic